Reflektionen av din spegelbild



Jag kan sitta och titta mig själv i en spegel i flera minuter... utan att sminka mig, utan att fixa håret, utan att göra någonting alls faktiskt.
Eller ja, det kanske inte riktigt var sant, för jag tänker, filosoferar och funderar.

Ni vet när man har sådär långtråkigt, eller om huvudet bara snurrar med tankar, då kan det var så otroligt lugnande att bara sätta sig framför en spegel och titta på sin egen spegelbild.

Jag vet att det låter knäppt, men jag är inte sjuk i huvudet, tro det eller ej!
Jag har pratat med min närmsta vän Lojjan om detta och det roliga är att hon gör exakt likadant. Så jag är inte ensam om denna lite underliga sysselsättning.

Och nej, jag är inte självupptagen, för jag sitter inte och beundrar mig själv. Låt mig försöka förklara.
När man är sådär rastlös så att man bara går omkring, så är det liksom skönt att ha något att fokusera på, vilket i detta fallet är min egen spegelbild.

Man ser inte sig själv som man brukar i en spegel utan man ser sig själv, på riktigt, djupare än bara en spegelbild. Man kanske skulle kunna jämföra det med yoga eller någon annan mental övning.
Man sitter bara och tänker och tittar på sig själv, lär känna sig själv nästan, och efteråt känner man sig alltid lugnare och mer tillfreds.

Om ni inte tyckte att jag var lite vrickad innan så lär ni väl vara övertygade nu iaf, HAHA



Vi verkar iaf vara minst 3 i världen som sysslar med detta.

Jag undrar om det är någon mer som gör detta? Eller som har något annat småkonstigt för sig.
(Hör gärna av er och berätta, det är mer än välkommet)

Be true*

Kommentarer
Postat av: Lojjan*

Roligt att du faktiskt tog upp detta för det är ju nästan som yoga... Vad kvinnligt egentligen. Som i gammla filmer när kvinnan sitter framför spegeln och sätter i sina pärlörhängen samtidigt som hon kollar sig själv i spegeln och tänker på något djupare än hennes spegelbild.

2011-01-29 @ 12:45:42
URL: http://makeupjerk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0