Pub Crawl



Ikväll har jag varit på Freshers Pub Crawl.

(För att klargöra vissa saker; Freshers som i nya studenter och Pub Crawl som i att kråla mellan de olika pubarna.)
Det hela går alltså ut på att gå från pub till pub och dricka en eller två öl på varje ställe, en rätt kul idé om jag får säga det själv.

Den mesta alkoholen verkar billigare häromkring i Skottland. Om man köper en öl ute här i Glasgow kostar den 3 pund, dvs drygt 30 kr.
Ännu bättre är det på The Vic, som är skolans egna café/pub/club där kostar en Tennants (öl) 1,5 pund, drygt 15 kr.

Vid tredje stoppet snodde jag en killes (Bens) "raveband", tydligen hade "pub-ledaren" delat ut dem till folk tidigare under kvällen. Tyckte just min var absolut snyggast eftersom den var regnbågsfärgad till skillnad mot dem andras.


Just nu hänger den på en hylla i mitt rum, så ikväll får den fungera som en liten nattlampa.



Be true*

Kommentarer
Postat av: lojjan*

Nice att det var så billigt med drickan då! :O

Vi ska festa järnet när vi kommer och hälsar på dig!

2010-09-16 @ 11:50:51
URL: http://makeupjerk.blogg.se/
Postat av: fia

Jag kommer och pluggar med dig jag Leah! :)

2010-09-16 @ 15:43:21
URL: http://fialiamig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0