Sparven flyger söder ut.



Japp nu sitter jag här i Glasgow, Scotland på mitt studentrum. Det är alltså här jag kommer att blogga ifrån framöver.

Vad har jag då gjort sedan jag anlände i Fredags?

Jo det mesta har handlat om att inhandla nödvändigheter till rummet/lägenheten.
Jag bor alltså i en lägenhet med fyra andra tjejer; Fay från Grekland är min närmsta granne sedan har vi också Emma och Lucy från Skottland och Amna från Bahrain, Mellanöstern.

Givetvis tog vi en trip till IKEA, vilket dem flesta nya studenter gör.



Man kände sig nästan som hemma med alla svenska ord, bokstäver och köttbullar med lingonsylt!

Stället där man kan lämna in barnen heter Småland, en filt heter Stockholm och en soffa Karlstad :) De kör alltså på samma namn på alla varor såsom vi har i Sverige. Det var rätt lustigt att höra alla deras försök att uttala de svenska orden, speciellt eftersom många innehåller just å,ä och ö.



Här står jag och posar så fint med min nya bäddmadrass.

Annat vi köpte var:
*Blomma+kruka
*Skrivbordslampa
*Skrivbordsgrejer
*Tvättkorg
*Nytt täcke (ett varmare)
+ lite smått och gott.

Räkningen slutade ungefär på 2 500 kr.

See you soon with more news ;)

Be true*


Kommentarer
Postat av: Ann

JAAAA! Äntligen en uppdatering! IKEA är ju exakt likadant i alla länder. Jag vill höra om deep-fried pizza och marsbar och om du tänker hålla på celtic eller rangers!!!!

2010-09-12 @ 20:16:19
URL: http://www.derknackarsch.blogspot.com
Postat av: Ami

Åh, du verkar ju redan komma bra till rätta, men när börjar skolan då, eller har den redan börjat kanske?? :)

2010-09-13 @ 10:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0