Gate 18



Äntligen är jag nu hemma, hemma i Sverige.

Det var en mycket trevlig resa då jag träffade två tjejer som höll mig sällskap. :)

Paula som jag träffade på bussen till Edinburgh bjöd mig på en varm choklad på flygplatsen.
Hon jobbade som forskare inom Geologi på ett universitet i Glasgow och var nu påväg hem för att bland annat hälsa på sin pojkvän.



När jag senare satt och väntade vid gate 18 kom en utbytesstudent från min skola.
En svensk/Estländsk tjej som normalt pluggar på KTH men gör sitt fjärde år i Glasgow. Att just hon skulle med samma plan var lite lustigt med tanke på att vi hade pratat en del tidigare, vi träffades första dagen i skolan.
Hela vägen hem till Sverige satt vi och snackade om allt mellan himmel och jord, den bästa flygresan jag någonsin har gjort, hon är verkligen en supertrevlig tjej!

Det kändes som om timmarna bara flög förbi. (hihi)

Hon skulle också hem och hälsa på sin pojkvän, liksom jag och Paula.



När jag sedan kom ut från Skavstas flygplats väntade min kära Lucky utanför i bilen. Så det var bara att hoppa in och fortsätta resan hem till mitt kära hus. Vi gjorde bara ett stopp för att dela på en kebabpizza, lite energi måste man ju få i sig.

Det är skönt att vara hemma men jag vet att tiden kommer att gå så otroligt fort så jag försöker verkligen att njuta av varje stund.

(Sorry för att jag inte kan träffa alla min kära vänner så mkt som jag vill, det blir bättre när jag kommer hem till jul- jag längtar, Kramar på er <3)

Be true*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0