The walk of fame



 "The walk of fame" eller kanske jag skulle säga "the walk of success".

Idag när jag var på jobbet (lärarvik.) ringde en man från ett jobb jag tidigare har sökt.
Han sa att jag hade skrivit en mycket bra ansökan och ville att jag skulle komma på intervju redan imorgon.

Det är verkligen superkul att det äntligen lossnar och man får lite respons.
Iof hade jag väntat mig att dem skulle höra av sig. Det kanske låter kaxigt men mina meriter klaffar perfekt med vad dem söker.
Dessutom kan man behöva kaxa up sig lite i dessa tider!
Starkast överlever.
 
Men som jag har slitit, något extrajobb här och där under två år för att skrapa ihop ett skapligt CV. Det är nog ändå det som är det vinnande konceptet (the walk of fame) till en bra karriär.
Man har ju hört uttrycket förut "att jobba sig upp" och jag tror mer på det än någonsin.
Visst utbildning är bra men ut och slit, erfarenhet är det som gäller, annars är alla studier nästintill värdelösa.

Norge finns ju alltid..

Be true*

Kommentarer
Postat av: lojjan*

Du är inte rädd för att ta plats, det är bra! :)

Du får berätta vilket jobb*

Snygg du är i det ljus ljusa håret!

2010-03-23 @ 06:36:57
URL: http://makeupjerk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0