Nyttigt mellanmål



Idag låg till min besvikelse ny snö och täckte marken.

Det var iof lite, men det var ett bakslag från gårdagens vårfyllda dag och jag som babblade på om vårväder, vårkänslor och allt möjligt. Tji fick jag för det då knappt solen tittade fram idag, så någon promenad lockades jag inte till. Men jag gjorde åtminstone ett tappert försök med lite mag- och ryggstyrka hemma på vardagsrumsgolvet.

Jag buggade ju också ikväll men tyvärr blev det inte så intensivt som jag hade önskat. Vår tränare var sjuk vilket ledde till att jag fick vara med på årsmötet. När det väl var slut var det bara en halvtimme kvar av träningen, det var tråkigt måste jag säga.

För att pigga upp lite tänkte jag dela med mig av ett enkelt mellanmålstips.
En musli-tallrik med fullkornsflingor i botten toppat med russin, hasselnötter och en kiwi.
Här får du i dig både fibrer, kalcium, nyttiga fettsyror samt c-vitaminer.
Givetvis kan du byta ut till andra sorters nötter och frukter. Om du behöver lite extra järn varför inte byta ut kiwin mot jordgubbar?
Busenkelt och fullproppat med nyttigheter.

Be true*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0