Komma i form



Ja nu när snön smälter allt mer och man faktisk kan skymta asfalt där solen har legat på, ja då får man äntligen vårkänslor.

Oavsett hur mycket jag älskar vintern känns det ändå som att det är tid för snön att tina bort. 
Det dags att ge plats för fågelkvitter och blommor!

Efter att ha mått dåligt igårkväll och dessutom spytt (måste ha ätit något konstigt) kände jag ett behov av rening i form av motion och bättre mat. 
Så jag gjorde mig havregrynsgröt och satte jag på mig joggingkläder och träningsskor och begav mig sedan ut på en långpromenad i solen.

Visst det var rätt halkigt och man fick ta det försiktigt men jag höll mig främst till dem större vägarna där asfalten var framme. På vissa ställen vågade jag tillochmed springa lite.
Hur som helst var det bara skönt att få komma ut och att äntligen behöva använda solglasögon igen.

Efter 40 minuter var jag tillbaka vid huset och gjorde en snabb benstretchning innan jag gick in för att äta god och nyttig mat.
Det blev vegetarisk lasagne med mycket grönsaker och ett stort glas med färsk apelsinjuice. Så otroligt gott och man uppskattar maten så mycket mer när man har gjort något innan.
Till maten tog jag också en liten litchie-frukt, goda små drakäggsliknande frukter. Smaker ungefär som en blandning mellan fläder och vindruva.
 
Be true*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0