Ingen Midsommar utan regn



Midsommarafton och även midsommardagen tillbringade jag och pojkvännen uppe i Ransäter med min släkt.

På självaste midsommar regnade och sken solen om vartannat, man får väl ändå vara ganska nöjd med vädret antar jag.

Senare mot kvällen, efter mycket god mat, gick vi ut på en promenad och upptäckte en gårdsfest hos en granne till min mormor. Efter lite tvekande klampade vi in i trädgården, presenterade oss och sa att dem såg ut att ha så himla trevligt att vi bara var tvungna att komma förbi.

De var så trevliga och gästvänliga så vi var verkligen glada att vi hade gjort en liten självinbjudan.
Givetvis kände dem till mormor och morfar och dem allra flesta visste vem mamma var så det blev till att bjuda in far och mor också.

Tydligen var det lekkamrater, klasskamrater och lite allt möjligt till mamma.
Två ville gifta sig med mig om dem hade vart 10 respektive 30 år yngre, haha! Den yngre ville dessutom byta bort sin flickvän mot mig fast jag försökte få det till att hon säkert var jättebra. - Ja men inte lika bra som dig. Fick jag som svar.

Jag fick också reda på att mamma var en riktig snygging när hon var ung, tillsammans med Per, dåtidens hunk osv.

Så galet värre med andra ord, haha!

Be true*

Kommentarer
Postat av: lojjan*

hahaha vad roligt! :)

2010-06-27 @ 08:20:51
URL: http://makeupjerk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0