Hembakt



Jag har blivit huslig!

Jodå, nu när skolan är slut och jag då också slutat jobba har jag så mycket energi över.
När inspirationen flödar måste jag vara kreativ på något sätt och nu har det blivit genom bakning.

Helt lätt var det inte dock, vi hade endast 1/2 dl socker!
Vad gör man då?
Man fixar det!
Envis som tusan började jag gräva fram allt vad socker hette, pärlsocker, bitsocker och sirap. Genom att använda en mortel stötte vi (jag och pojkvännen) sönder sockerpärlorna och bitarna till fint socker. Sedan fyllde vi ut resten med lite sirap och tog lite extra mjöl.

Tyvärr blev inte kladdkakan kladdig, trots att vi tog ut den efter bara 15 min ,det blev bara en chokladkaka alltså.

Fast iof inte så bara, med lite skogsbärsripplad vaniljglass till den varma kakan var det underbart!

Be true*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0