Greek stories



Nu är jag hemma på svensk mark återigen.

Jag hade bland annat som mål att hitta en grekinspirerad långklänning och det gick bra.


Mamma ville inte följa med på vandringen upp till den forna huvudstaden Kastro. Istället låg hon och latade sig i bukten som ni ser början på till höger i bild, men jag kämpade på! 
Här står jag alltså på Skiathos nordligaste punkt.



Grekisk sallad är givetvis ett måste när man besöker Grekland.


Om man simmade runt den här klippan en gång skulle det ge evig kärlek, om man simmade fyra gånger skulle det även ge evig ungdom.
Jag kämpade mig runt fyra varv! Hurra!

Här jag försöker jag att balansera på en slemmig sten i vattnet, gick väl sådär kanske.


Fin vy från Kastro.

Sweet greek dreams*

Be true*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0