Gammal tant

Nu när jag är 21 år fyllda och har träningsvärk ända ut i fingertopparna ja då känner jag mig som en gammal tant. Krokig och vinn', stel och ojjande.



Uppstartslägret för konståkningen har mer eller mindre tagit kål på mig. Jag har löjligt ont i varenda muskelfäste och alla dem där musklerna man inte trodde fanns. 

Jag säger då det, vill ni inte att er rumpa ska börja hänga när ni blir äldre är konståkning den rätta medicinen.

Jag har främst ont i rumpan, insida lår, utsida lår, baksida lår, höfter. Varenda centimeter av rörelse känns ytterst onödig och detta har jag och många andra tvingats träna med X antal gånger.
En tjej sa: "Det var nästan värre igår för då var man inte van att åka med smärtan, idag har man liksom vant sig att det gör ont."

Så nu ska jag ta en varm kopp te med honung och vänta på att pojkvännen kommer hit. Han har nämligen lovat mig en efterlängtad helkroppsmassage! Myyyys*



Be true*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0