Flickan som lekte med elden

   

Nu har Stieg Larssons andra bok i serien, millenium blivit till film.


Denna filmen heter Flickan som lekte med elden och är uppföljaren till Män som hatar kvinnor.
Detta är ju givetvis en film man måste se och eftersom jag genom skoltvång läste den första boken tänkte jag även läsa den andra nu när även denna har blivit filmatiserad.

Som de flesta vet är jag ingen bokslukare, men tänkte se det som en utmaning att läsa igenom denna boken hyfsat snabbt, kanske att man vågar hoppas innan den slutar att gå på bio?
Min vanliga lästakt är annars 3-5 månader för en tunn-normal pocketbok. Jag vet att jag är enormt långsam men jag har liksom inte tålamodet till det.

Som sagt detta blir en utmaning nu när man inte piskas av någon lärare, men jag är åtminstone arbetslös, så det finns ju inget att skylla på direkt.

Nu kom jag på en idé! Varje dag ska jag notera läst sidantal i det dagliga blogginlägget.
Oj, vad jag kommer att hata mig själv!

Be true*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0