Fredags och Lördagsgodis



Jag har vart borta från bloggen nu ett tag men som tur är beror det av positiva anledningar. Jag hade en extra lång helg som startade redan i fredags och då får man ju se till att utnyttja dagarna till fullo.

En skön sovmorgon fick givetvis bli inledningen till denna helg, sedan bar det av till stan där jag köpte ett set med örhängen och halsband. Även så hittade jag äntligen efterträdarna till mina favoritskor, höga som tusan och minst lika snygga, det är min stil det. Ni som nu redan står på dörrmattan med jackan i högsta hugg påväg hem till mig för att se dessa fantastiska skapelser kan jag meddela att det kommer en uppdatering om dessa med. Tålamod vänner, tålamod.

Efter att jag shoppat loss gick jag på en promenad till Mariebergsskogen tillsammans med en söt en. Jag tror att det fungerade att ha paraplyerna i högsta hugg då regnet höll sig undan så fort vi gick utanför dörren. Att avsluta denna dag med ett pass Lindy hop och tacokväll är ju heller inte dumt.

Idag har jag motionssimmat med en liten vän. Det var riktigt skönt även om jag har ryggsmärtor som en gammal skröpplig dam i sina bästa år. När man inte är van att simma så blir det ju lätt att man spänner sig litegrann.

För att inte vara sämre idag gick vi på bio och såg "Män som hatar kvinnor". Den är helt klart sevärd och det var extra intressant att se den då jag läste boken förra året och surprise, surprise den var inte sämre än boken. De har vart smarta nog att bara skippa dem tråkiga långsamma bitarna, de har helt enkelt valt ut de godaste godisbitarna och lämnat kvar det andra i påsen.   Oj, nu blev man ju nästan sugen på godis...

Be true*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0