alkoholfria, ekologiska mjölkdrinkar



Jag har ingen aning vad det är som gör mjölkdrinkarna så otroligt goda, men det jag vet är att de är det.

Jag menar en banan och ett glas mjölk var för sig kan ju faktiskt vara ganska tråkigt men mixar man ihop det med hjälp av en stavmixer blir det ett gott mellanmål eller en god dessert.
Givetvis gör sig drinken än mer sin rätt då den görs på ekologiska eller närproducerade frukter och mjölk. Nyttigt och gott vad mer kan man begära?

Min drink idag bestod av ekologisk mjölk från Milko med hallon från farmors trädgård och blåbär från vår egen.
Tips! Passa på att frysa in trädgårdens frukter och bär under sommaren så att du har under vintern. Då blir filen, muslin, efterrätten och mjölkdrinkarna så mycket godare och mer näringsrika.
Har du ingen egen trädgård har du kanske en snäll granne eller släkting att få eller köpa av. Mer ekologiskt och nära kan man ju knappast önska sig.

Som tur är har jag mer av sjumilshallon och tjugometershallon i frysen.

Be true*

Kommentarer
Postat av: lojjs

Hej leah, du hade ringt mig! har du lust att hänga med och simma någondag eller spela badminton och sen hitta på nått skojj? sms:a tillbaka =)

2009-05-05 @ 06:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0